Konståkarna Borås

BLI MEDLEM
Vårshow 2024
2024-04-15 21:36

Efter en fantastisk säsong är det återigen dags att samlas, denna gång för vårshowen "Heroes and Villains"! Alla konståkningsgrupper berörs och föräldrar från Blågrupp och uppåt är insatta under showen.

Läs igenom och se vilken uppgift ni tilldelats. Viktigt att alla är på plats och hjälper till så det blir en fantastisk show för alla våra åkare och besökare!

Info om bemanning och kläder att fixa själva hittar ni under fliken Info åkare/show.

Genväg hittar du HÄR

VUXENSAMMANDRAG I ULRICEHAMN 4 maj
2024-04-12 15:58

Det är inte bara våra ungdommar som erbjuds ett sammandrag såhär på vårkanten utan Ulricehamns konståkningsklubb bjuder in alla vuxenåkare som vill vara med på ett vuxensammandrag lördagen den 4 maj!.

Mer info hittar ni här!

LÄNK TILL INBJUDAN OCH ANMÄLAN

Majsammandrag Borås - Josefin Taljegård m.fl. v20
2024-04-12 15:28

Hej alla A och B- åkare!

Nu ligger inbjudan ute för sista sammandraget för säsongen (VKFs regi) som i år hålls på hemmaplan här i Borås ishall.

Publicering från VKF samt Anmälan hittar ni i länken längre ned.

PLATS:
Borås Ishall

DELTAGARE:
Anmälan är öppen för distriktets alla A-åkare, och B-åkare i mån av plats.

ANMÄLAN
Sista anmälningsdag lördagen 4 maj

TIDER:
Borås ishall lör och sön 18 och 19 maj - Is 10:00-18:00 lördag och 10.00-16.00 söndag
Schema och ev ytterligare information kommer att finnas på denna sidan ca en vecka innan.

MÅLTIDER:
Mellanmål och lunch ingår för alla deltagare. Serveras i Ishallen

KOSTNAD:
1200 SEK för både dagarna,
Inbetalning görs av resp. åkare till VKFs bankgiro nr 5641-7801 senast 5 maj för att ni ska vara garanterad plats.
Tänk på att det ska framgå på er inbetalning namn på åkaren, klubb och att det står Camp VKF maj.

BOENDE:
För de som önskar boende finns möjlighet till övernattning i en stuga ( fyra pers) på Borås Camping. 425 SEK / åkare
Man måste vara minst 8 år för att sova på campingen
Transport ombesörjes av åkaren själv.

TRÄNARE:
Josefin Taljegård (en eller två dagar) , Maja Polzer, Ann-Marie Lindqvist och Ellen Nyman
Samtliga tränare i Västergötlands KF inbjudna att auskultera. (föranmälning behövs då måltider behöver förbeställas.)

ÖVRIGT:
Tag med träningskläder för både is och fys.

Om annan än tränare/sammandragsansvarig i klubben anmält, då är viktigt att ni meddelar er tränare/sammandragsansvarig angående anmälan till sammandraget.

För lyckade läger till reducerat pris så behövs ideella krafter. VKF kräver att varje anmäld klubb kan bistå med minst en lägerförälder för att godkänna anmälan till Camp VKF maj i Borås

FRÅGOR:
Sofia Essgärde - fia.essgarde@hotmail.com

MAJ SAMMANDRAG Länk till inbjudan och anmälan!

Schema kommande veckor
2024-04-10 23:12

Läs igenom noga, en del pass kan ha andra tider än vad ni är vana vid.

Bifogat finner ni schema för v.15 och v.16. Schema för ”showveckan” kommer när vi vet vilka nummer som behöver lite extra träning, samt vilken dag och tid vi kan ha genrepet.

Nu är det dags att anmäla sig till Uppstartsläger 2024!
2024-04-04 23:05

Som alltid startar vi säsongen 2024, med vårt uppstartsläger i augusti. Här kan passionen för konståkning och gemenskapen blomstra samtidigt som våra åkare får en lugn och säker start på konståkningssäsongen. Träning på is och barmark kommer ledas av klubbens egna tränare. Utanför isen kommer det att finnas lägerföräldrar som hjälper till med måltider och annat som behövs.

Inbjudan hittar du under fliken hem/läger

Lite information inför hösten 2023
2023-09-24 20:32
Föräldraengagemang säsong 23/24

För att komma igång med säsongen ordentligt behöver vi att ni föräldrar gör ert val inom vilket område ni känner att ni kan göra en extra insats i föreningen. Ni som inte fyllt i formuläret fyll i senast fredag 29/9. Om inget val görs placerar vi in er i någon grupp som behöver förstärkning.

Fotografering

Onsdagen den 18 oktober kommer det att vara fotografering av grupper och åkare. Skriv in datumet i kalendern, mer info kommer när det närmar sig.

Försäljning ht 2023

Då är vi i gång att beställa Bingolottos uppesittarlott. Fyll i formuläret vilket val er familj väljer. Vi behöver ert svar senast fredagen den 29 september.

Synkrokval 11-12 nov i Ishallen

Tävlingsledningen är i full gång och planerar inför Synkrokval 1 som vi (Konståkarna Borås) står som arrangör för. En synkrotävling innebär fest och fantastisk stämning i ishallen, en oförglömlig upplevelse. 🤩

Till detta stora evenemang krävs många engagerade, glada och arbetsvilliga föräldrar och åkare. Så glöm inte boka in denna helg då alla föräldrar och åkare behövs i hallen. Mer info kommer snart.

TIPS! Digital utbildning för Konståkningsföräldrar

Vi tipsar om en föräldrautbildning  "Coachande Konståkningsförälder hösten 2023" som arrangeras via Svenska Konståkningsförbundet. Se mer och anmäl dig via länken nedan.

• Sista anmälningsdag:2023-10-09
  • Kurstillfällen:2023-10-11 kl 19:00 - 21:00
  • Kursplats:Digitalt via Teams

Se mer och anmäl dig här!

BLI MEDLEM
Nyheter från våra grupper