Konståkarna Borås
Välkommen till

Begränsat utrymme i ishallen när BHC har matchdagar

Vi är flera föreningar som delar på Borås Ishall och vi gör det bästa för att alla klubbar ska kunna bedriva sin verksamhet på bästa möjliga sätt.

Under vissa dagar har BHC match. SHL ställer då vissa krav på föreningarna  och vår anläggning. Vi är idag tacksamma för att vi har fått möjligheten att använda vissa lokaler under matchdagar, vilket inte varit en självklarhet. Därför behöver vi respektera de regler SHL har satt upp.

OBS viktigt respektera avspärrningarna som råder!

Avspärrningarna gäller från 17:00 på matchdagar. (vid helg-matcher kan andra tider förekomma. Vi kommer bli ombedda att lämna området av funktionärerna i god tid innan match).

Omklädningsrum

Omklädningsrum 3, 4 och 5 används inte under A-lagets matcher utan fördelas av vaktmästarna. Var uppmärksam på TV-apparaten på nedre plan, vilka rum som tilldelas Kobor.

Har du dina skridskor i någon av skrubbarna går det bra att hämta ut sina grejer innan träning och lämna tillbaka dem efter träning. Vi ber dock att man försöker begränsa springet till skrubben i den mån det går.

Vägar för åkare

• Som aktiv för att nå B-hallen från omklädningsrummen går du in genom dörren till curlinghallen och vidare rakt igenom curlinghallen och in genom nästa dörr till B-hallen.
  • Som aktiv för att nå Danssalen, ber vi att ni går via curlinghallen till B-hallen. Ta trappan upp till B-läktaren och ut till Danssalen.

Vägar för föräldrar – Tillgänglig yta: B-hallens läktare

• Som förälder eller publik till B-hallen gäller ingång via curlinghallen. Detta sker genom att gå in genom dörren i nedre foajén och vidare runt kanten till dörren längst bort i andra ändan av curlinghallen. När du kommer ut genom dörren så tar du trappan upp på vänster sida, till läktaren.
  • Är du funktionsnedsatt och ska till läktaren. Kontakta någon av publikvärdarna så hjälper dom dig till hissen och upp till våning 3.

Övrig information

• Toalett finns i nedre foajén samt omklädningsrummen.
  • Varuautomat och kaffeautomat finns tillgänglig i nedre foajén.